Buscar
  • Foto del escritoresplaipremià

La 1a sortida conjunta del curs plena de cançons

[Article escrit per Aina Fibla]

El passat cap de setmana 4 i 5 de novembre, vam realitzar la primera sortida conjunta d’aquest curs. Va ser molt enriquidora, plena de valors i de música! El matí del 4 de novembre ens vam llevar ben d’hora ben d’hora ja que teníem una estona en tren. A l’estació ens van rebre varis artistes de diferents estils musicals que necessitaven ajuda per a trobar una cançó que els unís a tots. A les 9 agafàvem el tren des de Clot-Aragó (Barcelona) que ens portaria fins a Camallera (Gironès). Van ser dues hores en tren en què vam poder esmorzar, jugar a cartes, i fins i tot assajar el ball de la cançó del 45è!

Un cop arribats a Camallera tocava caminar una estona fins la casa. Vam fer alguns descansos i vam creuar un poble que es diu Vilopriu. A la una de migdia, per fi, vam arribar a El Ginebró i ens va rebre l’home de la casa, que ens va explicar unes quantes normes i ens va ensenyar un cub de brossa on hi podíem deixar el menjar sobrant pels burros que tenien a la casa! A part de burros també vam descobrir que hi havia un corral amb aus com gallines, paons i galls d’indi.

Ben dinat vam poder gaudir dels exteriors de la casa; com el parc amb gronxadors i tobogans o el pati d’herba. Sobre les tres de la tarda, els diferents artistes que ens havien rebut ens van preparar una petita activitat per grups on descobriríem i aprendríem cançons noves, fins i tot alguna en anglès. Finalment vam aprendre’n una tots junts i vam berenar.

Després del berenar tocava l’activitat de preparació de la missa; ens va visitar en Jesús, un productor musical de cançons religioses que havia triomfat arreu del món, però tenia un problema: havia perdut l’última cançó del seu nou CD i l’havíem de trobar. Un cop la vam trobar, vam cantar-la tots junts en cànon i a la missa Mn. Bernat ens va parlar del treball en equip.

Va arribar l’hora de sopar! Vam beneir taula amb una cançó nova i per sopar ens van donar arròs amb tomàquet i hamburguesa. Just després va començar a ploure però vam poder fer totes les activitats per grups, refugiats a les sales de la casa de colònies.

Bon dia! Ens vam llevar d’hora i vam fer les motxilles per a tenir-les llestes. Pel matí vam buscar entre tots, en petits grups, les parts de la cançó del 45è que estaven amagades per la casa. Per a trobar on es situaven els sobres amb els fragments de la lletra havíem de resoldre un seguit d’endevinalles que ens donaven una pista d’on es trobaven les estrofes. Un cop trobades, les vam ajuntar en ordre i vàrem poder cantar la cançó i aprendre el ball.

Com que marxàvem una mica més d’hora vam dinar pels voltants de dos quarts d’una, i al cap d’una estona ja estàvem caminant altre cop cap a l’estació de Camallera, on vam agafar el tren de tornada cap a Clot-Aragó i finalment cap a Premià de Mar. Allà ens vam trobar amb totes les famílies i vam marxar cap a casa amb un munt de cançons noves sota el braç i moltes ganes de descansar!

Va ser un cap de setmana molt especial, ja que en dos dies vam aprendre un munt de cançons noves, molts valors i sobretot van ser uns dies plens de sentiments i energia esplaiera!